hategame logo
Sony обмисляли и още по-високи цени на PS5 игрите
пуснато на 10 ноември 2020 от pseto
playstation network name change
Sony обмисляли и още по-високи цени от 70 долара/80 евро за новото конзолно поколение. Това ни разкрива материал на Bloomberg, посветен на PS5 и увеличените цени на игрите за платформата. Все пак японската компания е преценила, че увеличение с 10 долара/евро ще е най-подходящо.

Говорител на Sony разкрива пред Bloomberg, че причината за скочилите цени е стойността на разработката. Аргумент, който чуваме многократно (и несъмнено ще продължим да чуваме в следващите години).

„Новите цени отразяват увеличаващите се ресурси, нужни за тези амбициозни проекти“, гласи изявление на Sony. Разбира се компанията премълчава факта, че гейм аудиториите са много по-големи в момента и е много по-лесно за AAA игра да продава милиони и дори десетки милиони бройки, сравнено с 10-15 години в миналото. Освен това куп заглавия имат и множество микроплащания, които нерядко и сами по себе си носят десетки и стотици милиони приход... а в случая на FIFA Ultimate Team и над милиард годишно.

Предстои да видим все пак как ще се отрази покачването на цените. Обикновено геймърите преглъщат подобни моменти... но пък от друга страна ако все повече хора започнат да чакат месеци за падане на цените, дали това няма да убеди разпространителите, че настоящите цени не са по-балансирани?

Коментари
LethianDream avatar
LethianDream
10 ноември 2020
Вече не мисля да си купувам игра на ден първи Но вероятно ще се изкуша в някакъв момент
Rostik79 avatar
Rostik79
11 ноември 2020
"Разбира се компанията премълчава факта, че гейм аудиториите са много по-големи в момента и е много по-лесно за AAA игра да продава милиони и дори десетки милиони бройки, сравнено с 10-15 години в миналото. Освен това куп заглавия имат и множество микроплащания"

Но Сони залага много на сингъл заглавия (при собствените си студия), които действително са високобюджетни, нямат мултиплеъри, нямат транзакции. Освен това игрите им необяснимо за мен (но за радост) твърде бързо минават на ниски цени. Имам предвид заглавия като хоризонта, ънчартед, ГоУ само 1-2 години след премиерата получават солидни отстъпки и трайни намаления на цената. Стават по 40 лева примерно. Докато заглавията на ЕА или Rokstar държат здраво цени по 140 лева и след две-три години.

Във всеки случай не ги оправдавам де. Цена от 80 евро е солидна сума, особено за нашите ширини.

pseto avatar
pseto
11 ноември 2020
Абе Sony първоначално пуснаха и Destruction AllStars за 80 евро. Дето нито прилича на игра, глътнала стотици милиони, нито нищо. После от 160 лева я обърнаха на... близо 0 (само с активен абонамент за PS Plus). Тъй че е ясно, че всичко е пунта мара.
Ludnichar avatar
Ludnichar
11 ноември 2020
Една стока струва толкова, колкото е готов да плати потенциалния купувач за нея. Пълно право е на всеки търговец да определя цените на стоките си без дори да се налага да се оправдава и да дава обяснения за това. Мен лично като потребител ме "боли фара" за това какви са им причините да ги вдигнат. (макар да е ясно, че е от лакомия) Така, или иначе, ако искам една игра от ден 1, ще си я купя, независимо дали е 140, или 180 лева.
Всъщност толкова искам Demon's Souls от ден 1, че бих си купил PS5 само заради това (демек не 180-200, а 1200) , като единствената причина да не го нарпавя е, че в момента си ремонтирам апартамента, не разполагам с нужното време да се насладя на играта и новата конзола, а и възможно да ме забави, което не е ок. Но пък като един ден примерно излезе Elden Ring и (дай Боже) Bloodborne 2, няма сила на земята, която да ме спре да ги взема от ден 1.
lyubohar avatar
lyubohar
11 ноември 2020
Именно, и аз все това повтарям. Базова пазарна логика Също те подкрепям и за Demon's Souls - аз така си купих и сегашната конзола, заради Bloodborne основно.
pseto avatar
pseto
11 ноември 2020
Да, напълно съгласен съм, че търговецът не е длъжен да се обяснява. Слагат цена 200 лева, 300 лева на игрите - пък ако има кой да ги купува, хубаво. С две ръце съм за това. Дразни ме единствено, че дават такива смешни, направо обидно глупави обяснения. Сякаш не си пускат компаниите финансовите резултати на всеки 3 месеца и не виждаме как се въргалят в пари... със скачащи и приходи, и печалби, ама като им слушаш обясненията - изнемогвали от next-gen бюджетите. А пък next-gen игрите всъщност са леко скопени версии на PC ревизиите, които от друга страна... ще струват с 20 евро/долара по-малко. Нали ако си абсолютен американски конзолен фенбой може да повярваш, ама само тогава.


Междувпрочем ми е много интересно как ще се развият нещата с новото конзолно поколение и тези цени. Най-вече ми е интересно колко хора ще се замислят малко повече дали да купуват на ден 1 или няколко месеца след това. Компаниите залагат много на дните около премиерата - не само защото цената е най-висока, но и защото прогнозите как ще се продава игра и колко е успешна са базирани на първите седмици/месеци, понеже е по-скоро изключение след примерно половин година продажбите да започнат да се увеличават.

@Ludnicar - за 500 лева ще си купиш ли Bloodborne 2?

lyubohar avatar
lyubohar
11 ноември 2020
"Дразни ме единствено, че дават такива смешни, направо обидно глупави обяснения."
Е това също е базова логика, но на маркетинга
LethianDream avatar
LethianDream
11 ноември 2020
Лудничарят ще даде и 1000 лв за Блъдборн 2. Не говорим тук за ЕДНА игра на поколение, говорим, че всяка игра ще струва на премиера 160 лв. Няма да се учудя, както и Псето сподели и разни недоносчета, нищо общо с ААА игрите, да ги "пробват" на пълна цена. Ще седим и ще чакаме няколко месеца. Ей сега ръцете ме сърбят за Валхалата и Легиона да ги взема на пълна цена, но като се сетя, че това са 300 лв, колкото струват 10 големи книги, които ще ми донесат адски кеф и ми се отщява. Ще си цъкам стари класики, а още на Коледа ще са наполовина цените
Rostik79 avatar
Rostik79
11 ноември 2020
Няма всяка игра да струва 160 лв, Lethian. Мисля, че се отнася само за тези, които са от студиата на Сони, т.е. ексклузивите.
nightwarrior avatar
nightwarrior
11 ноември 2020
Никъв шанс да е за ексклузивите. Как изобщо допускаш, че ЕА, 2К, Активижън няма да се наредят първи на по-високата цена. То при 2к официално си го казаха. Те всички седят и чакат един да повлече крак(като с микротранзакциите неотдавна).

Силно се надявам абонаментната услуга на Ubisoft да я пуснат и на конзоли. Е ся за месец-два ще изиграя каквото тяхно ми се играе - Валхалата и онази с мобилното заглавие, пък може и Легиона да мина и го спирам, чиста работа. 3 игри за 60 лева си е оферта отвсякъде

Ludnichar avatar
Ludnichar
11 ноември 2020
Абсолютно със сигурност и 1000 лв ще дам за Bloodborne 2. Ама дали Сони и Фром ще са на печалба, ако я пуснат за толкова, е съвсем отделен въпрос.
Все си мисля, че такива решения не са взети от днес за утре и маркетинговите им отдели добре са си направили сметката каква цена ще им донесе максимална печалба.
KKND avatar
KKND
11 ноември 2020
Отдавна избягвам идеята да съм бета тестер на пълна цена
LethianDream avatar
LethianDream
11 ноември 2020
Сони големи за пореден път, докато мислят колко са се прецакали с новите цени, че са САМО 80 евро, от съпорта им ми писаха, че Киберпънка е с променена дата и ако до 10 декември не им пиша, значи искам да си запазя пре-ордъра. Много учтиви пичове, при положение, че аз изобщо не съм правил преордър, а само съм го обмислял.. явно там четат мисли вече
igra4 avatar
igra4
11 ноември 2020
Нормално Сони като едни божества да имат дарбата да ни четат и мислите 😀
pseto avatar
pseto
12 ноември 2020
Баси, да не се окажа и аз утре с pre-order за Cyberpunk-а по тоя начин.
didotk avatar
didotk
11 ноември 2020
Ей за това някои хора като мен няма да си купят ps5 ще си цъкам на ps4 на ps3 и на pc,а от sony ако искат да си продават игрите и за 200 лв.
nathandfan avatar
nathandfan
11 ноември 2020
Който иска игра на day 1 нищо няма да го спре! Все едно да устоя на Spider-Man, Hogwarts Legacy или God of War. Ми и 200 лева да е ще се купува. Те на това и разчитат де, на запалените фенове. Ама работили са си хората - спечелили са ни, сега ще си печелят парички от нас, к'во да прайш. Такава е матрицата братя и това върти света!
bojosan avatar
bojosan
12 ноември 2020
Спечелили някои, загубили други...Аз вече не съм в листата на запалените им фенове. И не бих дал даже и 80 лева за премиерни Spiderman и God of War. Всъщност за Spderman и 8 не биих дал. А за GoW най вероятно бих поизчакал да му падне цената до няколко кутии цигари.
HighFist avatar
HighFist
12 ноември 2020
pseto avatar
pseto
12 ноември 2020
Прав си, че преди 10 години 100 лева бяха съвсем други пари. Просто ние в България едвам-едвам в последните години стигнахме до такова ниво, че да можем да си взимаме някоя и друга нова игра, без да ни скърши бюджета. Ся от една гледна точка 20 лева отгоре не са края на света, ама просто се достигат едни психологически граници и това е. В които човек се замисля тази игра дали наистина много я иска или напротив. А ако за един фен, който ще си купи всичко, изгубиш 2 не-фена, то тогава пак си на минус.


Ама ще ги видим тези увеличени цени. Не е казано, че ще се задържат. Най-вече ще видим какво ще кажат западняците. Гледам, че и те мрънкат (ама мрънкане не е равно на реални действия, естествено). Ние сме последна дупка на кавала, от нас нищо не зависи, естествено.

Ludnichar avatar
Ludnichar
13 ноември 2020
Pse, аз лично смятам, че няма абсолютно никакъв шанс да се свалят цените, след като веднъж ги вдигнат. Преди 2-3 години Сони вдигнаха нормалната цена на PS+ с 20%, мрънкаше се много, обаче цената си остана. Някои хора се отказаха, други продължиха да си купуват даже за по 2-3 години напред.
При мен просто съвпадна с периода, когато окончателно спряха да ме интересуват всякакви други, различни от Soulslike игри и тотално изгубих смисъла да си го купувам. Но ако имах нужда от него, едва ли тези 20 лева на година щяха да ме спрат. Според мен и сега всичко ще е същото - ще се мрънка 2-3-5 месеца и след това всичко ще е по старому - който си е купувал от ден 1, ще си купува пак от ден 1. Който е чакал промоции, пак ще чака.
LethianDream avatar
LethianDream
13 ноември 2020
За плюса не си прав, Лудничар. Като редовен ползвател на услугата на Сони от 2013 година, там схемата е една- седиш и чакаш промоция, която излиза обикновено през празничния сезон (ноември-декември) и цената е с 20% надолу тогава. Тоест плащам си една и съща цена седем години, сега ако някой не следи промоциите си плаща пълната цена като поп. Така е и с игрите, просто преценяваш кое ти се играе на ден първи и го купуваш тогава, а повечето игри ги чакаш на промоция
pepito avatar
pepito
12 ноември 2020
Вече има супер мощни платформи като UE, Unity и други и много неща ти идват наготово, а други са супер улеснени... Всяка година се усъвършенстват, наскоро четах за някаква пълноценна игра, създадена без нито 1 ред код на UE... От години работя в тая сфера и съм писал игри на C++ навремето, в момента работа с Unity и програмирането, което се изисква е на доста елементарно ниво и честно казано за дизайнерите има повече работа, отколкото за програмистите.
Отделно масово стана практика компаниите да имат супер ограничен QA отдел или направо никакъв и да ползват потребителите за тестове....
И затова не разбирам какви са тия увеличени разходи за разработка...
pseto avatar
pseto
13 ноември 2020
Дам, съгласен съм. То ако тръгнем да вадим аргументи срещу увеличаването на цените... ще изпишем много. Реално основният цинизъм е, че това се случва точно в момент, в който гейм индустрията е в най-доброто си състояние от... не знам кога, може би е в най-доброто си състояние изобщо. И това ще продължи да е така докато приключи пандемията. Компаниите се въргалят в пари, рекордни приходи и печалби, но същевременно шефовете плачат - "Разходите скачат, ще фалираме" едва ли не.

Жалко, че гейм журналистите, с няколко изключения като Шрайър (макар че и той е прекалено, прекалено ляв) не задават неудобни въпроси. Щеше да е яко да чуем како има да каже някой гигант, ако им кажат - "Финансовите ви резултати са рекордни и са такива в последните години, как така разходите са се увеличили"? Ама ги е страх от блеклистване.

lyubohar avatar
lyubohar
13 ноември 2020
Ами то това пак е основен пазарен принцип - високо търсене, висока цена. Естествено, че ще го направят сега. Кой ще задържи цената точно тогава, когато ще изкара най-много пари? Да не говорим, че сега все още са във водеща позиция, не се знае след година дали ще са в същото положение.

@pepito: колко ти е била заплатата "навремето", колко ти е сега? Ето това са ти увеличените разходи за разработка

pepito avatar
pepito
14 ноември 2020
@lyubohar: така е, сумата беше друга, но и стойността на парите беше друга "навремето", така че, да, това също може да е причина за увеличаване на цените...
но истината е друга, всички я знаем, е че покрай корона кризата в момента всякакви електронни забавления са в невиждан възход и сега е момента да спечелят още повече...
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл