„Разпространителите често не искат да пускат нищо ново, те се страхуват от новата интелектуална собственост”, казва Шафер, като добавя, че компанията му Double Fine специализира именно в такива игри. „Това винаги е било нашето предизвикателство – да накараме разпространител да инвестира милиони долари в нещо напълно ново като Brutal Legend”, завършва той.
Несъмнено в думите му има доста истина – много компании предпочитат да използват вече познатото, отколкото нещо ново. Може би пример за това е и новият представител на хейт ревюта – Warhammer Online: Wrath of Heroes. Игра, чиито битки имат малко общо с тези на Warhammer Online, но просто се използва това име, за да говори нещо на геймърите.
Разбира се, страхът от новото не е типичен само за гейм индустрията – в целия технологичен свят почти всички компании предпочитат да изчакват от задни позиции, вместо да творят иновации. За сметка на това обаче, когато някой направи нещо ново... то взривява нещата. Така че често липсата на риск се отразява зле предимно на онази, които избират този подход!