hategame logo
Бетата на Guild Wars 2… кралят е мъртъв... и толкоз, мъртъв е
пуснато на 04 май 2012 от pseto
guild wars 2 cover
Надеждите ми за Guild Wars 2 бяха огромни. Тъй като предходната част беше едно от малкото нестандартни MMORPG-та на пазара. Уви, в борба за повече продажби, ArenaNet са решили тотално да изоставят старата игра... и да създадат нещо ново. Уродливо. Банално. Гнусно. Нещо, което ще се влее в морето от еднотипни масови онлайн ролеви игри и ще бъде забравено много, много бързо. Графиката на изглежда е красива, когато се набичи на макс - факт. Само дето хич не е лека откъм изисквания. А на средни детайли си е грозна. Бих казал по-грозна от тази на оригиналния Guild Wars. Ефектите в играта и саундтракът са окей, но пък гласовата актьорска игра е патрава. Не ме радва. Оценка сиво. Големият шок в Guild Wars 2 беше геймплеят. Аз очаквах нещо, близко до оригиналната игра... но вместо това истината е различна. Guild Wars 2 прилича много, ама много повече на WoW и подобните помии. Общо взето, ако сте играли оригинала, обожавате го и ненавиждате WoW... то ми се струва, че това няма да ви хареса. Това е само бета, да. Играта трябва да се появи по някое време тази година. Все пак, разочарованието ми е неимоверно. Наистина. Неимоверно.Кралят е мъртъв, да живее кралят. Това ми се щеше да напиша по повод на Guild Wars 2. Тъй като съм казвал много пъти, че това ми е любимото MMORPG изобщо.

Уви, истината е различна. Тежка, болезнена, но същевременно и модерна... Guild Wars умря. И няма кой да замести това велико MMORPG. Със сигурност не и Guild Wars 2.

Защо? Ами защото GW2 е просто поредната помия в жанра. Наистина. Представете си всичко, което обичате в оригиналната игра? Него го няма вече. Наистина. ВСИЧКО.

Честно казано, не очаквах, че ще има чак такъв завой при Guild Wars 2. Смятах, че ArenaNet ще прояви човещина, че в търсене на PvE, което да завладее възможно най-много геймъри ще запази духа на оригиналната игра.

Греда. Guild Wars 2 е просто поредното MMORPG и магията я няма вече.

Но нека започна от самото начало. Бойната система. Какво беше великото в Guild Wars? Възможността да се използват едва 8 умения по едно и също време. Не повече. Точно осем. И това отличаваше играта от останалите MMORPG-та. В които имаше 15, 20 умения за използване в даден момент. Че и повече.

[caption id="attachment_9838" align="aligncenter" width="525" caption="Идеята повечето от сюжета в играта да се развиват по този начин е жалка и типична за нискобюджетните игри"][/caption]

Какво е положението в момента? Ами, броят на уменията е около 15!!! Може би и повече!!! Да, точно така! Основният брой скилове е 10, като повечето класове имат възможността да си сменят оръжията, което заменя първите им 5 умения с други 5. Или казано инак, когато влезете в арена или излезете в PvE света, то имате 15-на скила на разположение.

Което е тотален завой от оригиналната игра. Вместо да се чудите кои точно 8 умения да си вземете, постоянно да се чувствате притиснати... то вече изборът изглежда инак. Всъщност, избор ли казах?

Не само уменията са скочили почти двойно като брой – всъщност някои класове май могат да използват дори повече от 15 умения, тъй че като нищо говорим за скок от над 100%... ами и изборът на скилове е нищожен!

Например за лекуващо умение. То може да е само 1 на 6-ия слот. Толкоз. Искате 2 лекуващи умения в едно и също време? Няма. Играта ви ограничава.

Също така, имате специален слот за 1 елитно умение. Не можете да не си изберете. Или взимате елитно умение, или нищо!!! Точно така!

Наистина в оригиналната игра наличието на елитен скил в стартовите 8 беше почти задължително... но пък съм играл доста често и без такъв! Даже помня един случай, в който на рандъм арените с 3-ма пича направихме 40+ поредни победи (след 10-тата почнахме да играем срещу premade отбри и ги смазахме и тях)... та в тоя случай, цъках без елитно умение. Просто ей така бях решил.

В тази игра няма такъв избор. 6-ия слот е специално за лекуващо умение, 10-ият – за елитно. Трите слота между 7 и 9 са за останалите умения. Което всъщност е и изборът, който има играч.

Чудите се за какво иде реч при първите 5 умения? Ами, те са свързани с оръжията и не се променят. Взимате дадено оръжие – то си идва с 5 свои си скила и толкоз! И не можете да ги мръднете! Да, точно така.

Изборът се свежда само до избора на offhand предмет (който си има 2 свои умения). С други думи, ако изберете едноръко оръжие, то ще имате няколко опции за подбиране на 2 скила чрез offhand оръжието. И толкоз.

Ако изберете двуръко оръжие... то уменията за него не могат да се сменят!

И какво излиза? От игра като Guild Wars 2, в която всичко се въртеше около избора на умения... то тук ИЗБОР НЯМА! Имате 5 слота за оръжието, които са несменяеми, имате 1 слот за лекуващо умение, 1 за елитно... и какво излиза? На геймърите се хвърлят 3 слота да направят приличен билд. Да, всеки клас има много оръжия, всяко от които с по 2/3/5 свои умения. И можете да изберете 2 комплекта оръжия, които да сменяте (заради това скиловете стават 15 – 5 на основното оръжие, 5 на второто и последните 5 умения). Но просто не е същото. Чувствам се ограничен.

Но вие си мислите, че това е всичко? Не е. Дебилизацията продължава още. В играта... няма енергия! Да, точно така. Просто няма енергия (или за незапознатите – еквивалентът на мана).

Какво е новото? Уменията са просто на cooldown. И това е. С други думи, дебилизацията е надскочила дори WoW. А битките опират само до това да гледате cooldown-и и да помпате копченца.

А при 15 умения, които не струват каквото и да е... то нещата опират чисто и просто до машиналност. Въображение няма. Няма овладяване на уменията, няма дълбочина и прозиране какво ще направи противника. „Сега натискам това умение, след това другото, третото и петото, след това пак първото като му свърши cooldown-а и така”... ето това е играта. Тотален, тотален завой от оригиналния Guild Wars.

Разбира се, интерфейсът на битките е тотално сменен. Очаквате класическата за предходния Guild Wars възможност да гледате какви умения използва вашата цел от противниковия отбор? Кур. Това го няма като опция. Също така ги няма великите interrupt-и, възможности да свалите някой с нокдаун, когато използва по-бавно умение...

...то всъщност в играта по-бавни умения почти няма. Всичко, което поне аз видях се каства за нула време. Поразцъках малко с трапър билд на рейнджъра – капаните се пускат моментално и не можеш да бъдеш прекъснат... противно на оригиналната игра.

Или казано иначе, цялата супер сложна бойна система на оригиналния Guild Wars е дебилизирана. И нещата опират до помпане на умения. Великото чувство да предугадиш кога монах ще използва някое лекуващо умение и да го нацелиш със стрела с рейнджърката? Или да тушираш някой коварен месмер с чук в най-важния момент? Няма го.

Помпайте умения, тичайте и скачайте олигофренски, сякаш цъкате Quake 3, не ролева игра... това е душата на Guild Wars 2. Това движението из бойните арени да е минималистично, но качествено – героите да стоят на място, докато се бият и да се мръднат точно толкова, колкото да избягат, ако усетят, че са focus fire-нати? Няма го.

Всички тичат като олигофрени и това е. Класически Quake рандъм детмач. Рейнджърът търчи и стреля в същото време като хун-рамбо, магьосниците кастват в движение и т.н. Всички скачат, връткат се и се сучат... това ли е наследникът на Guild Wars? Fuck you.

Но си мислите, че нещата свършват дотук? Ооо, не. Освен дразнещата бойна система, която е 1:1 от тази на WoW или друго произволно класическо MMORPG, то вече има и 80 нива. Наличието на едва 20 левъла, които се вдигаха за по-малко от 10 часа и то без много зор? Няма такова нещо, приятели мои. Вече имаме грайнд и то грайнд от най-гнусен тип. Нивата? 80 броя! Екипировката? С различни цветове и бонуси които дава... кръвта? Над 20 000 точки, вместо скромните, но балансирани 480!

Общо взето, класическо MMORPG. Това да има 1 клас брони за абсолютно всички играчи? Забравено. Вече кой е фармил повече ще оказва пряко влияние на геймплея. Това да има 1 клас оръжия за всички играчи? Пак същото. Различен демидж, различни класове... вместо всичко да е еднакво за всички. Дори и трябва да чакате до 30-то ниво, за да можете да си отключите всички шибани слотове с умения... евалата. Евалата. Под евалата имам предвид ебете се в гъза.

А, да, нека отделя малко време за PvE-то. Както може би знаете, именно този елемент беше доста слаб при оригиналния Guild Wars. И целта на ArenaNet беше да привлече повече хора, преструктурирайки го.

Какъв е резултатът? Ами, PvE-то е на класическо MMORPG. Отивате, убивате някой произволен лайнар пред вас, той се преражда, убивате го пак и така. Просто фармите.

Култовото PvE на стария Guild Wars? Изчезнало тотално. Вече положението не е както преди – всяка група твари да има реалната възможност да ви убие. Вече гадовете са от лесни по-лесни и можете да им избягате по всяко време. И така.

А едва ли има нужда да казвам колко е скучно PvE фарменето. Много. Гнусно е. Повръща ми се от него.

И толкоз засега. Успях ли да обрисувам как изглежда Guild Wars 2? Мисля, че да. Със сигурност забравям нещо, може да го добавя на второ четене. Но мога да кажа следното: всеки фен на оригиналната игра ще се възмути от тази чикия, както направих аз. Просто защото разликите са огромни. Цялата бойна система е сменена на 100%. Всичко е фармене и толкоз. Помиярщина до шия.

И ми е смешно как някои хора позират – „това е уникална игра, толкова по-различна от WoW”. Кура ми. Guild Wars беше тотално различен. Обаче на всички позьори не им хареса това, което видяха. Искаха да имат скок. Искаха да могат да търчат като изоглавени деца на амфети и те се въртят наляво-надясно в битка. Искаха всичко да е просто, да не трябва четене, за да си направиш билда. Да не разбираш фундаментите на играта.

Ама и искаха да не е WoW, за да могат да кажат позьорски – „Ау, братле, аз съм кул, аз не играя WoW, аз играя нещо, което е различно от WoW”... евалата. Тази игра е „толкова” различна от WoW, че не е истина. Пък се хвалете после какви сте пичове, може да споменете, че играете и Star Wars: The Old Republic… също тотално „невиждана” като механики игра.

Но това е положението в днешния гейм свят. Уникалните игри изчезват, за да могат да бъдат заменени от супер комерсиални говна. Guild Wars беше нещо уникално. Беше.

Жалко. Но поне има лъч надежда в тунела – това, че Diablo III ще използва модела на Guild Wars с малко умения, които да се използват в един и същи момент. Глупаци сте, ArenaNet, глупаци – дори и Blizzard своеобразно си призна, че моделът с уменията на WoW е стар и че този на Guild Wars е по-добър... но вие решихте да направите Guild Wars 2 просто жалък клонинг на WoW…

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл