hategame logo
Dragon Age II - много под нивото на предшественика си
пуснато на 28 март 2011 от pseto
dragon age 2 cover
Сама по себе си, Dragon Age II не е лоша игра. Но като наследник на именития си предшественик... при всички положения се проваля гръмко. А просто не е обективно на Dragon Age Origins да се дава оценка от 10/10, а на тази посредствена игрица - 9/10. Ако следвах десетобалната система, бих казал 6/10 максимум, но понеже имам само "Да" и "Не", то тук отговорът е... не. Графиката на Dragon Age II е подобрена и това се усеща още в самото начало. И откъм ефекти, и откъм анимации в битките, в които не липсват супер фешън движения, особено на бойните герои. Гласовата актьорска игра в Dragon Age II е на осезателно по-ниско ниво от тази в Origins. Въпреки това си остава достатъчно професионална. Ефектите и саундтракът също са добро ниво. Оценка зелено.Няма как да дам оценка "червено" на геймплея. Не отричам, че не е лош. Но е по-лош от този на Origins. А като цяло, в подобно RPG, една добра бойна система не може да замени крайно опростените персонажи и мизерния мащаб на играта. BioWare претупаха тотално Dragon Age II и това е непростимо. Няма какво да си говорим. Уважавам ги изключително много като фирма, но съм възмутен от крайно недовършения Dragon Age II. Винаги, когато направиш играта на годината... то продължението се гледа под микроскоп. Dragon Age Origins беше едно от най-добрите заглавия за 2009 година, като немалко издания го обявиха и за GOTY. И следователно очакванията към Dragon Age II бяха високи.

Уви, надеждите за класен наследник на Origins бяха разбити с излизането на играта. Тъй като Dragon Age II е просто заглавие, което е разработено отгоре-отгоре и това си личи отдалеч. Да, основният минус на първата игра, а именно тъпоумната бойна система е променен из основи. И в резултат битките са много по-напрегнати, балансирани и динамични. Но за сметка на това, всички останали елементи са оклепани. Ама баш всички – мащаб, брой персонажи, качество на диалозите, възможности за различно развитие на героите и т.н.

Лошите впечатления започват още в началото на играта. Действието се върти около фамилията Хоук, която бяга от инвазията на даркспоуна в града-държава Къркуол. Тъпото е обаче, че докато в Origins вие странствате в „окото на урагана” – по средата на инвазията, то във втората част сте се скатали като някакви путки на майната си.

Съответно, когато играта започва... вие сте някакви бездомници, които се опитват да намерят мястото си под слънцето в Къркуол. И в първите няколко часа вие живеете в барака и изпълнявате някакви периферни задачи в града, за да съберете пари за по-нормален дом!

Каквото и да си говорим, при епично-апокалиптичното приключение в Origins, то това да изпълнявате маргинални задачи в един-единствен град си изглежда ужасяващо ограничение! Изобщо не говоря, че през по-голямата част от времето няма нито епичност, нито мащаб – вие просто се разхождате из Къркуол и се занимавате с някакви политически интрижки!

А, да, забравих ли да спомена, че цялото действие в Dragon Age II се развива на едно и също място? И че нямате други градове? И че в играта буквалноима 10-на зони за разкриване? Забравил съм да спомена това? Ами, това е бруталната истина!

Целият „игрален свят” в Dragon Age II е Къркуол. Улиците на града. Подземията на града. Планините около града. Което е хипер, хипер ограничаващо. Да не говорим, че и самият Къркуол не е изобщо толкова голям!

Не просто това, но и различните зони са една шепа. Буквално – примерно имате 1 голяма планинска карта, на която имате 4-5 различни куеста (разположени в различните краища). Адски жалко е, когато минете един от тях и след това се върнете на нея... само за да видите как още са останали трупове на гадове, които не сте loot-нали от предишното ви посещение там! Общо взето, в цялата игра постоянно се връщате на едни и същи места – по 10, 15 или дори повече пъти! Което е безумно, особено като имаме предвид немалкият и разнообразен свят в Dragon Age Origins!

Заниженият мащаб в Dragon Age II си личи и при персонажите. Въпреки че са само с 1 по-малко от тези в Origins, то възможностите за водене с диалог и взаимодействие с тях са в пъти по-тесни. Освен това, Себастиан, Фенрис, Мерил, Варик, Авелин, Андерс и Изабела чисто и просто не са толкова запомнящи се, колкото Моригън, Алистър, Огрен, Лелиана и т.н. Очевидно е, че BioWare са бързали прекалено много с пускането на играта, за да направят силни персонажи.

В резултат, едно от любимите ми неща в Dragon Age Origins – да спра по време на някой куест и да започна да си говоря с някой от придружителите ми – е сериозно осакатено. Всъщност, в DA2 дори нямате възможност да водите диалози по време на мисии. Вместо това, можете да се запознаете с желанията наAI-то, говорейки линейно с тях в таверната. Което е тъпоумно. Изобщо не говоря и за това, че репликите са хипер малко и общо взето след 5 минути в дадена глава, даден персонаж няма какво да ви каже, докато не минат 1-2 часа геймплей.

Така освен мизерния мащаб, в Dragon Age II нямате и силни придружители. Може би само Варик е изпълнен на адски високо ниво, а останалите са слаба ракия. Куца им и гласовата актьорска игра, което принципно се случва адски, адски рядко в игра на BioWare!

Не само това, но и при придружителите има и друг тъпизъм – всеки си има уникално дърво с умения, което прави възможно оптималното използване само на 1 вид специализация. Например Авелин може да бъде само добър танк, тъй като няма специализации за двурък боец. Изабела може да бъде единствено роуг с 2 ками, тъй като няма дърво за подобрена стрелба. Варик пък може да бъде само стрелящ роуг и т.н.

Така за разлика от първата част, при която ако Стен ви хареса повече от Алистър, то можете да превърнете него в пълнофункционален танк, то тук това не е възможно! Което съответно ви кара да избирате неприятни за вас герои, ако искате да практикувате определен игрален стил!!! А за мен това е непростимо.

Минусите дотук станаха адски много, нали? Кухи персонажи, мизерен мащаб, множество ограничения? Айде, така или иначе съм на хейт вълна, дай да спомена и нещо друго – ужасяващата конзолност на играта. Общо взето, отвсякъде усещате, че тя е оптимизирана специално за PlayStation 3 и Xbox360... за сметка на PC геймърите. Интерфейсът е конзолен от A до Я, което се усеща от раз на компютър... битките също са оптимизирани за гейм платформите на Microsoft и Sony. Е, все пак не мога да отрека, че играта и до момента си остава мнооого по-удобна за PC, отколкото заPS3/Xbox360!

Но като заговорих за битки, нека изтъкна основният плюс в играта. А именно бойната система. Тя е значително подобрена, сравнено с тази в Dragon Age II. Първото набиващо се на очи нещо е сменената перспектива – вече нямате най-високата тактическа камера отпреди.

Освен това, вече се разчита много повече на екшъна, но за сметка на това повечето умения са много по-добре балансирани. За разлика отDragon Age Origins, в който много билдове герои бяха изключително слаби, то тук имате по-широки възможности да правите каквото искате, благодарение на подобрения баланс. Стрелец, боец с двуръко оръжие или пък бърз роуг? Всеки има място сред придружителите ви.

Освен всичко друго, битките са и по-трудни, поне на мен ми се сториха такива. Докато в Dragon Age Origins се разчиташе повече на това да имате правилните герои и правилните билдове... то в Dragon Age II повече се разчита на уменията и това как управлявате героите си. А на последните трудности, някои босове ще ви изпотят много, много, много сериозно!

Разбира се, новите аркадни битки може да не се понравят на всеки... но аз съм доволен от тях. Бойната система в Origins беше много слаба и недомислена и това, което виждаме в Dragon Age II е нещо много по-добро.

Естествено, не липсват някои опростени моменти спрямо DA Origins – например намаленият брой умения и скилове. Някои за добро, някои напълно необяснимо.

Все пак, битките сами по себе си ме израдваха в Dragon Age II. И не мога да кажа, че играта не ме зариби. В интерес на истината, ако не ставаше дума за наследник на Origins и игра на BioWare, то със сигурност щях да я сложа в ънхейтабъл.

Все пак, няма как да си затворя очите за факта, че игралният свят е супер мизерен по размер... че репликите на придружителите ви са малко... че има сериозни ограничения по избирането на различни роли на героите. Самата история на играта също е адски разхвърляна, като в по-голямата част от времето просто се издигате в света, вместо да се борите с апокалиптични заплахи, както приляга на игра от серията Dragon Age!

Преди да пристъпя към заключителните думи, ще отделя няколко думи за графиката и звука. Визуално, Dragon Age II е няколко стъпки пред своя предшественик, като определено е красив. Жалко само, че има няколко зони на кръст, в които се развива действието.

Откъм звук, нещата отново са на високо ниво, но не толкова високо, колкото в Origins. Озвучаването на героите е добро, но не и феноменално, както беше преди. Все пак, саундтракът отново си го бива.

Като заключение мога да кажа, че Dragon Age II не е това, което се очакваше от него. Качествен наследник на Dragon Age Origins. Единственият плюс е подобрената бойна система... като всичко останало е на по-ниско ниво. Не ми е ясно защо BioWare са решили да пуснат толкова недовършена игра, но хич не им прави чест...

Да, ако Dragon Age III има същата бойна система и графика от втората част, както и богатите персонажи и големият свят от Origins... то това се очертава като феноменална игра. Но Dragon Age II просто не заслужава особено високи оценки, тъй като не са вложени нужните дози труд и любов, налични в Origins.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл