hategame logo
Warhammer Online: Wrath of Heroes… бетата не е това, което мнозина биха очаквали
пуснато на 07 февруари 2012 от pseto
wrath of heroes 9
Сама по себе си, Wrath of Heroes не е лоша игра. Приятна аркадна еднодневка. Но аз лично очаквах много повече - най-малкото, поне да видя части от доста по-комплексната бойна система на Warhammer Online. За съжаление, това не е така. EA и BioWare можеха да сътворят една наистина добра безплатна игра в стил League of Legends, но вместо това Wrath of Heroes е по-близък до Facebook игрите заради крайно опростената си бойна система. Енджинът на Warhammer Online си е на годинки и това си личи. За сметка на това, играта върви повече от добре дори и на по-стари конфигурации и човек може само да се кефи на фреймрейта. А и визуално играта е що-годе на нивото на грозотията Star Wars: The Old Republic, което също си е добре. Звук като звук, какво да кажа. Нямам особено мнение и заради това слагам оценка сиво. Пък и при постоянни битки, човек няма как да оцени евентуален саундтрак и т.н. - просто постоянно се чува дрънчене на мечове и предсмъртни крясъци. Сама по себе си, Wrath of Heroes не е ужасна игра. Напротив, зарибява за известно време. Но пък бойната система е крайно, крайно опростена. Което несъмнено ще доведе до бързо омръзване. Хах, то само в рамките на бетата за един уикенд и почти ми омръзна, пък какво остава в дългосрочен план? Мисля, че EA и BioWare сгрешиха с подхода си към Wrath of Heroes. Трябваше да се доразвива вече изградената бойна система на Warhammer Online, а не да се търси крайна опростеност в стил Facebook. Не мисля, че Wrath of Heroes ще бъде успешна игра в дългосрочен план... когато се появи на пазара, разбира се, макар че такава дата в момента няма, понеже цъкалката се тества в момента. Играта Warhammer Online беше MMORPG, в което се отличаваше един елемент – битките. Да, те не бяха нещо невиждано или нечувано в жанра – напротив. Немалко от механиките бяха доста подобни на WoW и други такива игри. Все пак, разработчиците от Mythic се бяха постарали да вкарат някои уникални елементи, с които да разграничат играта от остатъка.

Именно заради тези кефещи ме битки се израдвах на съобщението за играта Warhammer Online: Wrath of Heroes. Обещанието беше, че ще видим безплатна версия на MMORPG-то... в което няма никакъв PvE елемент. Напротив – просто PvP с арени в стил League of Legends, в който можете да отключвате множество на брой герои, вместо да развивате един или няколко в PvE.

Така това, което очаквах от Wrath of Heroes беше същата бойна система като Warhammer Online, но с приложени някои подобрения по баланса.

Греда.

Оказва се, че идеята на EA и BioWare е била съвсем друга. А именно... да бъде използван единствено енджина на Warhammer Online в новата игра. А пък бойната система да е напълно нова. Което е едно ужасно решение според мен.

Защо ли? Ами просто това, което виждаме в Wrath of Heroes е крайно опростяване на наличното в Warhammer Online. А това е глупаво. Разнообразието и различните механики при отделните класове? Липсва. Достатъчен брой различни умения? Липсва. Сериозна тактическа игра, изискваща качествено лекуване, използване на аури, бъфове и дебъфове? Също липсва.

Вместо това имате някаква аркада, в която са налични за използване 5 умения в едно и също време. Няма вдигане на нива, докато се развива дадена игра като в DotA. Няма каквито и да е предмети. Няма дори и мана – вместо това, ограничението в използването на уменията са единствено cooldown-ите им. Или с други думи, в повечето време просто ходите като телета напред и натискате 5 копчета.

Що се отнася до отборната игра, тя е доста принизена. Да, един разумен тим винаги е плюс... но просто в Wrath of Heroes има супер малко бъфове, дебъфове, аури и адекватни лекуващи умения. Елементи, чието използване беше от ключова важност в Warhammer Online и именно поради тази причина играта ме кефеше.

В Wrath of Heroes, всичко това е изпълнено зле. А причина за това е безумното решение да не можете да избирате някой човек от вашия отбор и да лекувате само него. Да, точно така – в играта няма нито едно умение за лекуване на единична цел!

Вместо това, всичко е AoE. Така ако се пуснете с лечител, както направих първоначално аз... то ще установите, че вашата роля се изчепрва до това да помпате някое AoE умение като дебили. А най-дразнещото е да видите как 1 човек от отбора бива млатен от 5-6 врагове накуп... а вие нямате как да му спасите кожата.

Нещо, което беше напълно възможно в Warhammer Online – избирате някого, включително и себе си, слагате си всякакви брони, вкарвате си лекуващи умения, абе, правите всичко възможно да оцелеете/спасите някого. В Wrath of Heroes положението е трагично откъм лекуване.

За съжаление, освен единични хийл умения, то няма и единични бъфове, които да можете да кастнете върху някой от отбора ви. Вместо това, всичко е AoE, като действа на доста случаен принцип, като важи „за всички добри около вас”. Така вместо прилежно да изберете кой има нужда от броня в даден момент или моментно безсмъртие, както беше в Warhammer Online, то тук ролята на съпорт героите е доста принизена.

И това е така не само заради факта, че наборът им от умения е мизерен. Просто скиловете им са слаби!

Нека дам един пример – доста от лекуващите умения връщат кръв порядъка на 20-70 при активиране, нормалното количество кръв в играта е около 1000. В някои моменти ми се случваше до мен да има 2 героя извън битка, аз да помпам 2-те ми лекуващи умения, а пък индикаторите им за точки кръв едвам-едвам да се мърдат! А и малко по-мощното умение за връщане на 70 кръв има cooldown от около 6-7 секунди... което значи, че за 1 минута едвам мога да напълня 70% от кръвта на даден мой съотборник!

За сметка на това, DPS героите имат умения за по 200-450 щети и то пак на cooldown от 6-7 секунди. Какво да говорим оттук нататък? 2 такива мощни героя могат да направят някой от вашите съотборници на пихтия за минимално време, а ако сте с лечител... няма какво да направите по въпроса!

Отделих толкова редове, обяснявайки лекуването с 1 цел – да покажа колко еднопластова е бойната система. Все пак, когато нямаш адекватно лекуване... то всичко се превръща в един детмач с мизерно количество тактика. А именно това представлява тази игра – аркада. Кажи-речи има 2 билда – DPS танк и DPS с огромни щети, което държи по-малко на бой. Съпорт героите са отрязани, а традиционни танкове няма (то няма и как да имаш класически танк в такъв тип игри при липсата на адекватни лечители).

Да, наистина в аркадността няма нищо лошо. Фен съм на аркадите. Но мога да кажа, че това да имаш общо 5 умения на герой омръзва много бързо. Особено когато няма дълбочина като качествено лекуване, смислени бъфове и дебъфове и т.н. И в един момент, когато пробвате повечето герои... ви омръзва.

А и освен всичко друго, балансът е кофти. Някои герои са адски силни, държат яко на бой и правят същевременно сериозни щети, докато други умират от полъха на вятъра и не ги бива особено в пребиването на враговете. Изобщо не говоря, че в момента има 16 героя и това се набива яко на очи... какво ли ще бъде, когато това число скочи в няколко пъти???

В крайна сметка мога да кажа, че Wrath of Heroes не е това, което очаквах от него. Вместо да е взета бойната система от Warhammer Online и да бъде балансирана докрай и да могат да се използват по едно 10 умения или повече умения за всеки герой... да са налични action точките, да има множество бъфове, аури, добро лекуване... както и механики като righteous fury, grudge и т.н... то имаме просто едно крайно опростяване. Разочароващо крайно опростояване.

Но нека приключа с графиката и звука. Както съм казвал и преди, енджинът на Warhammer Online не е лош, дори и до днес. Мога да кажа, че ми се струва по-красив от този на Star Wars: The Old Republic, а разликата в оптимизираността е просто от земята до небето. Но в случая има един проблем – новата хипер аркадна бойна система просто не е подходяща за този двигател!

Така някои проблеми като противоречивия хит детекшън при меле героите блести с пълна сила в случая, а пък абсурдното е, че дори няма автоматична атака и за всеки удар по противник трябва да натискате копче! Така често просто гоните някой герой, който изглежда така, сякаш е в обсега ви, но всъщност не е... и помпате като безумци копчета с номер 1, 2, 3, 4 или 5 на клавиатурата с цел да довършите някой от лошите!

Иначе, самите герои са супер яко направени... просто защото артът е същият като тези в Warhammer Online. Макар че липсват някои такива като Witch Hunter-а, които със сигурност ще бъдат добавени в близко бъдеще.

За звука... ами няма какво да кажа. Звук като звук, не впечатлява особено.

Заключението? Не виждам как Wrath of Heroes ще се превърне в хит. Да, играта в момента е бета. Да, героите са малко. Но някои сериозни проблеми в геймплей механиките ме карат да се съмнявам сериозно, че играта има бъдеще. Просто правилният път беше да бъде подобрен Warhammer Online. Този път не беше поет... а съдбата на хипер аркадните игри с проста бойна система винаги е била една и съща... зарибяване за седмица-две и потъване в забрава. То и неслучайно цъкалки като DotA и League of Legends се играят толкова много и до днес – просто има сериозна дълбочина.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл