hategame logo
Saints Row: Gat Out of Hell - един кратък и доста претупан експанжън
пуснато на 26 януари 2015 от pseto
saints row gat out of hell cover 1
От рекламите Saints Row: Gat Out of Hell приличаше на нещо далеч по-интересно. Крайният резултат е един супер претупан експанжън на висока цена, приличащ по-скоро на непретенциозен безплатен мод, отколкото нещо повече.grafika 1Дори и през 2011 година Saints Row: The Third беше на границата на нормалното. Вече е 2015-та и графиката е грозна. Освен това Gat Out of Hell е фрашкан от малки и по-големи гличове, които правят неприятно впечатление. zvuk 2Като цяло - става. Добра гласова актьорска игра, особено в мюзикъл кът сцената. Рециклирани ефекти от миналите игри. gameplay 1Една нова механика, омръзваща бързо. 4-5 часа странични мисии, познати ни от миналите игри и втръснали до неузнаваемост. Адски малко сюжет и още по-малко хумор. Именно това е Gat Out of Hell като геймплей - с други думи нещо крайно претупано, целящо да ви вземе парите. ocenka 1С подобни експанжъни, рекламирани съвсем умишлено и подвеждащо като нещо повече, Deep Silver няма как да се надява да стане голям разпространител. Най-много да успее да убие франчайза Saints Row с един точен удар с тъпото на брадвата в тила. gat out of hell 0По принцип в игрите с отворен свят е нормално да има куп различни странични предизвикателства. Най-често оформени под формата на инстанции – отивате на някое място от виртуалната карта и стартирате мини мисия. Фактически целият „отворен“ свят на Saints Row заглавията се състои от такива. В ревюто си за последната част от серията съм споменал изрично, че с годините тези предизвикателства станаха... изключително еднообразни и скучни.

Явно този факт някак е убягнал и на разработчиците Volition, и на Deep Silver, понеже експанжънът Gat Out of Hell се състои... изцяло и сто процента от подобни странични мисии. А пък сингъл кампания почти изцяло липсва! Да, точно така – безумия в гейминга бях виждал много, нагли изцепки също, но този път Deep Silver надскочиха себе си. Бас държа, че във всеки офис на това студио има окачен поне по един портрет на Боби Котик, тъй като тази компания прави всичко възможно да се превърне в Activision! И е възможно да успее, ако преди това не банкрутира.

Не, наистина – можете ли да си представите цял експанжън, който се състои само от странични мисии? Отивате в дадена точка на картата => минавате предизвикателство => взимате определен медал според представянето си => отивате до следващото, повтаряте процеса и така докато не се запълни индикатор, разделен на три части. Със запълнването на всяка от тях се зарежда кът сцена, която служи като единствения сюжет в Saints Row: Gat Out of Hell. Подобно на някоя мобилна игра, по дяволите!

[caption id="attachment_42748" align="aligncenter" width="525"]gat out of hell 8 Никога не съм харесвал Гат... очевидният ми първи избор беше Кинзи[/caption]

След четири до пет часа, този експанжън е превъртян и забравен, а в главата ви се появява един-единствен въпрос – струваха ли си 40-те лева, които струва този боклук? Отговорът е не.

Нека го кажа така – ако си пуснете едно филмче с дължина 30 минути от YouTube, включващо всички кът сцени от Gat Out of Hell, то спокойно можете да кажете, че сте изиграли заглавието. Тъй като освен тях не се случва нищо. Няма мисии, няма кампания. Няма дори особено много шибано озвучаване, освен няколко реплики, въртящи се нон-стоп и омръзващи адски бързо. Просто минавате куп рециклирани и доскучали до безумие предизвикателства от минали Saints Row игри и нищо повече.

А, забравих ли да спомена, че всъщност почти всички кът сцени от Gat Out of Hell вече бяха представени като рекламни материали за този експанжън? Вероятно повече от половината? Да, точно така – ако просто сте чели новините за Gat Out of Hell ей-така, от любопитство, то кажи-речи вече сте видели немалка част от цялата игра! Включително и този мюзикъл, който е... 1/6 от цялата "история" на играта. Възхитително, нали? Точно като в Холивуд - гледате трейлърите и вече знаете какво се случва в целия филм...

[caption id="attachment_42746" align="aligncenter" width="525"]gat out of hell 5 Не си мислете, че цялата история е разказана в кът сцени с енджина на играта... доста от тях са под формата на картинки, подобно на най-нискобюджетните игри[/caption]

Но нека бъда по-конкретен. Какво имаме в Saints Row: Gat Out of Hell? Общо взето, положението е следното – бандата на Светците решава да цъка онази американска бордова игра, в която уж се призовават духове. Сещате се – дебилната, в която се преминава през куп букви, докато се изпише някоя мистериозна дума. Тип "кур"... опс, това беше патентът на българските туристи, излезли извън границите на страната ни...

Както обикновено нещата се объркват, поради която причина лидерът на бандата на Светците бива отвлечен от Сатаната, за да го омъжи за дъщеря си. Причината? Пичът е посял толкова разрушение, че е бил счетен дори и от Дявола за достоен зет.

Дотук нещата са достатъчно дебилни и в духа на Saints Row вселената. Ако трябва да съм честен – стартът на Gat Out of Hell не е никак лош – даже е забавен. Например момента, в който някой каза – „Дъската май ни се подиграва“, а на нея се редуваха постоянно буквите „H” и „A”.

gat out of hell 1Нещата обаче много бързо минават към крайно разочарование. В рамките на първите 10-на минути геймплей, Гат и Кинзи слизат в ада, за да спасят лидера на Светците. Става ясно, че за да привлечете вниманието на Сатаната, вие трябва да сеете разрушение и подривате властта му в пъкъла. Именно това е и индикаторът, за който споменах по-рано в статията.

В резултат „мисии“ няма, „кампания“ също няма. Просто прескачате от една странична мисия към съседната. Това е всичко. Онова, което беше плънката на миналите Saints Row игри и то адски скучната такава... е основата на Gat Out of Hell. Експанжън, състоящ се само от плънка! Това е нещо като да идете в ресторант и да ви сервират ядене, състоящо се от остатъците не предишните клиенти – оръфани, наплюнчени парчета, която да гледате с погнуса.

gat out of hell 13А страничните мисии на Gat Out of Hell са наистина адски скучни. Огромното мнозинство са римейкове на онова, което вече сме виждали в предходни Saints Row игри. Предизвикателства, които се повтарят от втората игра насам. Скучни, тъпи, та вдлъбнати. Поне аз не виждам как може да ми е интересно нещо, което съм виждал в идентичен вариант без грам преработки и подобрения от години! Всъщност в Saints Row: The Third имаше някакви опити за разчупване на нещата, но те бяха изоставени след фалита на THQ, които тогава разпространяваха играта...

Всъщност чета някои позитивни отзиви на Gat Out of Hell... и често се споменава, че "някой не е фен на серията, но е харесал тази игра". Така може. Ако човек цъка за първи път, тогава вижда извращенията, разрушенията, френетичният екшън за първи път. Впечатлява се. Но ако сте играли преди това тази серия... то нещата се превръщат... в един стар виц. Дори и първите 2-3 пъти да ви е бил забавен, след това вече се губи целият ефект. Е, същото е и Gat Out of Hell. Един стар, но хубав виц, разправен пред примерно 10 човека. Онези, които са го чували ще се усмихнат от куртоазия, но другите, които не го знаят ще избухнат в смях.

gat out of hell 9И все пак - проблем е, когато една игра се превърне в това. Стар виц. Който се уповава на едно и също с години и започва да става все по-вехт и скучен.

Все същите мисии, при които ви нападат вълни противници и трябва да останете жив до края. Хаотичните разрушения, при които получавате гранатомет с безкрай муниции и трябва да нанесете щети на определена стойност. Дори и класическият Insurance Fraud, при който се хвърляте умишлено под кола, за да вземете застраховка се завръща. Този път под формата на измама, която да намалява с няколко (стотици хиляди) години времето, което ви е писано да гниете в ада.

Да, има и някои новости. Например мисиите, свързани с летене – които всъщност са доста забавни. А, да, всъщност сега се усещам, че не съм споменал нищо за... единствената новост в Gat Out of Hell. Вашите ангелски крила.

С тях се сдобивате още в началото на играта, като ви позволяват да хвърчите наляво-надясно. Това не звучи като някаква внушителна новост – и в Saints Row IV главният герой имаше умения на супергерой. Сред които и летене. Тук обаче системата е доста ъпгрейдната.

[caption id="attachment_42740" align="aligncenter" width="525"]gat out of hell 14 Целият "отворен" свят се изчерпва до това да стартирате мини мисия по подобен начин... всъщност и цялата игра, ако трябва да сме честни... също така мисиите са крайно познати от предишните Saints Row игри[/caption]

Не само крилата осигуряват на Гат (или Кинзи, може да избирате с кого да играете) голяма маневреност във въздуха, но и чрез размахването им можете да набирате скорост. В резултат е възможно да прехвърчате големи дистанции, а не само да планирате като в Saints Row IV. В началото имате ограничение на броя размахвания (само едно е), а също така имате и малка издръжливост. Когато тя се изхаби, Гат или Кинзи се катурват като огромни камъни от небето и ако се случи да прехвърляте през някой огнен океан – то падате в средата му и загивате с кански писъци.

Системата за летене е добра и общо взето спасява около час, час и кусур от Gat Out of Hell. Приятно е да хващате нейните специфики и да изпълнявате предизвикателствата, свързани с нея. Включително различни състезания и т.н. Окей, това е интересна нова част този експанжън. И реално летенето е доста удобно, поне с клавиатура и мишка. Изисква свикване, но когато го овладеете е доста приятно.

Да, похвално е, че има подобна новост. Но с ангелските крила или без – съдържанието е хипер малко.

[caption id="attachment_42747" align="aligncenter" width="525"]gat out of hell 7 Индикаторът горе ви показва колко сте ядосали бай Сатанаил... след изпълняването на всяка степен последва кът сцена, а това се случва чрез изпълняване на (скучни) странични мисии[/caption]

А като за капак чисто новият свят – ада – е изпълнен просто фрапантно зле. Да, окей, нов е, различен е. Не е обичайната карта на Стийлпорт, на която трябваше да играем две поредни игри и беше втръснала до неузнаваемост. Да, хубаво е, че има шибана нова карта, но защо трябваше да е толкова бъгава?

Адът изглежда като нещо, сътворено от банда модъри-ентусиасти в почивните часове след работния ден. Гличовете, които ще срещнете са сравними по количество единствено с Assassin’s Creed Unity. Пропадания в земята. Заклещване в стени. Неактивиращи се мисии. Бъгави и несработващи анимации. И какво ли не друго. В половината от времето имате чувството, че играете някакво фенско творение, а не продукт от серия, продала милиони бройки в световен мащаб.

Просто е очевидно, че за пореден път е било пестено от тестъри – или Quality Assurance. Всъщност във финалните субтитри гордо е посочена дивизия, състояща се от... петима души. С очите си съм виждал как трима души не достигат за качествен тест на не чак толкова сложно мобилно приложение. Петима за мащабно заглавие като Gat Out of Hell? Да, не е чудно, че бъговете и гличовете са безброй. Някои от които фатални, водещи до нуждата да започнете нова игра...

[caption id="attachment_42742" align="aligncenter" width="525"]Saints Row: Gat out of Hell Така започва всичко[/caption]

За да завърша темата за отворения свят – за пореден път той е тотално кух и скучен. Серията Saints Row винаги е страдала от това и последната игра от нея не е никакво изключение. Ако не стартирате мини мисия от глобалната карта, фактически не се случва нищо. Няма някакви случайни събития, задължителни за всяка силна игра с отворен свят. Просто куп еднообразни улици и някакви щъкащи гадове из тях – плюс някой и друг демон чат-пат за цвят. Лошото е обаче, че не се случва нищо на произволен принцип. Просто една празнота, хармония и спокойствие. В един Skyrim нон-стоп виждате как някой дракон тръгва да се бие с гигант, как неутрални фракции се гърбят из широките полета, как дори някой хищник ловува. В Saints Row - просто куп ботове си се разхождат и толкоз.

Всъщност абсурдното в Gat Out of Hell е това, че липсва единствената силна страна на поредицата. А именно - дебилните, странни, неочаквани мисии. В които не знаете какво имате за цел, не знаете дали нещо, което започва като скучно промъкване няма да завърши с куп масови експлозии и разрушаване на половин град. Не знаете дали извънземен няма да ви отвлече и вкара във виртуална реалност, не знаете дали ще управлявате танк в следващата мисия или ще биете хора с бухалки и меле оръжия.

Когато премахнеш есенцията на Saints Row - пародията (която не е винаги успешна, но поне много като количество) - то какво остава? Една игра, която трудно може да мине и за интересен непрофесионален мод на Grand Theft Auto IV. Продукт с куп скучни, еднообразни мисии, които чат-пат биват прекъсвани от някоя кът сцена. А като се има предвид, че хуморът на Saints Row по принцип е от тип "проба и грешка", то в крайна сметка от 30 минути сюжет, към половината не са никак забавни.

gat out of hell 12И освен това играта е с дължина 4-5 часа. Изпълнени изцяло от скучни, банални, преработени стари мисии. Не, това не са 4-5 часа от типа на Limbo, след човек се чувства хем изцеден, хем и много щастлив от това, че е преживял нещо страхотно. Това са 4-5 часа от типа на MMORPG, които играеш, очаквайки да се случи нещо интересно. И накрая играта свършва.

И да, това е начинът да се съсипе една хубава серия. Не, че Saints Row е нещо незабравимо, но пък идеята за подобна пародия без политическа коректност ми харесва. Но в подобен жанр трябва да се изчаква, да не се бълват продукти на килограм. Защото случи ли се това... започне ли един виц да се повтаря прекалено много... става стар и скучен.

[caption id="attachment_42750" align="aligncenter" width="525"]gat out of hell 10 Това е Уилям Шекспир... още няколко други легендарни личности са част от сингъл кампанията, но за съжаление ролята им се изчерпва до изключително кратка кът сцена, загатваща много нереализиран потенциал[/caption]

Дойде време за финалните редове, но преди тях обичайно ще отделя време за графика и звук.

Saints Row серията натрупа годинки, а графичният двигател очевидно е същият като този на третата игра, която видяхме през 2011 година. Това е много видно - анимациите, детайлите, ефектите, експлозиите - нищо не е по съвременните стандарти. Но това не е всичко - когато за 4 години човек играе три пъти едно и също нещо... откъм анимации, ефекти, поведение на оръжията и всичко - ами вече е крайно скучно. Разбирам да се дои кравата - ама по дяволите, трябва да й се дава и малко сено! А не храниш ли кравата - примерно с нов графичен енджин - тя си умира.

gat out of hell 17Звукът - куп рециклирани ефекти от миналите игри, същото важи и за саундтракът. Има май някаква нова основна тема, която звучи като директно крадена от Terminator филмите, но май това е всичко. Гласовата актьорска игра е на високо ниво, макар и адски малко като количество... оценка сиво.

Заключителните думи? Deep Silver не си прави добра реклама с подобни... "експанжъни". Вероятно Gat Out of Hell ще се хареса на крайните Saints Row фенове. Макар че не знам колко такива има. Ако не сте запознати със серията - отново е възможно да се изкефите. Най-вече защото... не сте чули стария, но хубав виц. И ще ви бъде за първи път. В противен случай... нищо интересно. Всъщност аз единствено се чудя как ще процедират Deep Silver нататък, тъй като още една игра със същия енджин ще бъде едно ритуални пребиване на Saints Row с огромен изкуствен хуй, оформен под вида на бухалка...

Коментари
Nreth avatar
Nreth
26 януари 2015
Добре почва 2015,а?
Former Gaming Shithole avatar
Пабло Ескобар
27 януари 2015
Като цяло слаба игра.А и струва доста пари като за експанжън
pseto avatar
pseto
27 януари 2015
Дам, можеше да бъде доста повече, но както се казва - с толкова пари толкова. Ясно си личи, че са се опитали да минат метър във финансов аспект Deep Silver... и май са се минали.
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл